Antonescu: Salut decizia Guvernului de a mări venitul minim garantat, am fost de acord cu aceasta

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, sâmbătă, că salută decizia Guvernului de a majora venitul minim garantat de la 1 iulie, el arătând că este vorba de o decizie asupra căreia "s-a căzut" de acord.
Economica.net - S, 11 mai 2013, 10:03
Antonescu: Salut decizia Guvernului de a mări venitul minim garantat, am fost de acord cu aceasta

Solicitat să comenteze măsura Guvernului de a mări venitul minim garantat de la 1 iulie, Antonescu a precizat: „Întotdeuna poţi face lucrurile altfel, întotdeuna pot exista nuanţe şi păreri diferite. Important e să faci ceva. Or, este o decizie asupra căreia am căzut de acord şi salut faptul că Guvernul a luat-o”.

Venitul minim garantat (VMG) ar putea fi majotar cu 8,5 la sută, începând din luna iulie, şi cu 4,5 la sută, din ianuarie anul viitor, potrivit unui proiect de act normativ, publicat, vineri, pe site-ul Ministerului Muncii.

Guvernul va majora cuantumul ajutoarelor sociale, începând cu 1 iulie, pentru a compensa creşterea preţurilor la energie, a anunţat premierul Victor Ponta.

El a precizat că suma venitului minim garantat va creşte în medie cu 13%, în două tranşe, iar alocaţia de susţinere a familiei va fi majorată în medie cu 30%.

În luna februarie, Ministerul Muncii, Familiei a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care propune reglementarea măsurilor speciale destinate beneficiarilor de ajutor social şi de alocaţie pentru susţinerea familiei pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare determinate de eliminarea tarifului social la energie electrică şi creşterea preţului la energie electrică şi gaze naturale.

Proiectul de act normativ propune instituirea ajutorului suplimentar pentru energie electrică şi gaze naturale pentru beneficiarii ajutorului social şi ai alocaţiei pentru susţinerea familiei, diferenţiat în funcţie de veniturile familiei/persoanei singure, respectiv 23 de lei pentru beneficiarii ajutorului social şi ai alocaţiei pentru susţinerea familiei care au venituri pe membru de familie de până la 200 lei şi 18 lei pentru beneficiarii alocaţiei pentru susţinerea familiei care au venituri pe membru de familie cuprinse între 201 şi 370 lei.

Conform unor estimări realizate de experţii Băncii Mondiale pe baza datelor existente la Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei şi a celor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, creşterea cheltuielilor cu energia electrică pentru categoriile vulnerabile se situează între 14 lei şi 20 de lei, la care se adaugă o creştere medie de 3 lei a preţului la gazele naturale.

Te-ar mai putea interesa și
Netanyahu reafirmă că doar un guvern de uniune naţională poate „garanta securitatea Israelului”. Ce spune Eisenkot
Netanyahu reafirmă că doar un guvern de uniune naţională poate „garanta securitatea Israelului”. Ce spune ...
Premierul israelian la final de mandat Benjamin Netanyahu a cerut din nou sâmbătă un guvern de uniune naţională cu rivalul său Gadi Eisenkot, considerând că este singura modalitate de a......
Rusia: Europa ar fi mai sigură fără NATO
Rusia: Europa ar fi mai sigură fără NATO
Europa ar fi mai sigură fără NATO, a declarat sâmbătă purtătoarea de cuvânt a Ministerului rus de Externe, Maria ...
Amendă mare pentru Meta în Italia
Amendă mare pentru Meta în Italia
Compania-mamă a Facebook, Meta, a fost amendată cu 805 milioane de euro în Italia pentru accesarea de fotografii fără ...
Microsoft anunţă că a restabilit complet serviciul Outlook după întreruperea sa la nivel mondial
Microsoft anunţă că a restabilit complet serviciul Outlook după întreruperea sa la nivel mondial
Microsoft a anunţat sâmbătă că a restabilit complet serviciul, punând capăt unei întreruperi globale a programelor ...