Dragos Hâncu, Amber Studio: Situaţia curentă nu afectează planul de lansare pentru jocurile pe care le avem acum în dezvoltare

09 04. 2020
dragos_hancu_2_64979400

„Situaţia curentă nu afectează planul de lansare pentru jocurile pe care le avem acum în dezvoltare, fie că vorbim de lansări în perioada următoare sau mai târziu”, a spus Hâncu.

Printre cele mai cunoscute companii de gaming cu care Amber a lucrat sau încă lucrează se numără Disney, Paradox Interactive, Rovio, NBC Universal, Kixeye, Glu, Kabam și That Game Company. Amber a dezvoltat jocuri precum Rumble Heroes, Link Twin și Cinderella Free Fall și a contribuit la dezvoltarea unor titluri de success precum Sky: Children of Light, Gorogoa și altele.

Hâncu a mai precizat că industria de gaming în ansamblu este destul de ferită de criza care se desfăşoară în prezent atât în România, cât şi la nivel global. Din contră, ar putea fi chiar avantajată, în special în cazul studiourilor mari care beneficiază acum de interdicţiile impuse oamenilor din aproape toate ţările, care astfel petrec mai mult timp acasă.

„Industria de jocuri video este, în general, rezistentă la recesiuni, unul dintre motive este unul legat de consum, căci una din activitățile de recreere ale oamenilor atunci când sunt acasă este, pe lângă accesarea serviciilor de streaming precum Netflix sau HBOGO, imersarea într-un joc video, pe PC, consolă sau mobile. Iar de aici vin veniturile jocului – fie prin cumpărarea acestuia de pe o platformă, fie prin micro tranzacții în jocuri free, pentru a accesa niveluri noi sau item-uri dedicate. Este important de înțeles că asta va afecta pozitiv în special producătorii și publisherii mari, consacrați”.

Cât priveşte Amber, avantajul companiei este dimensiunea medie a studioului, dar şi reputaţia bună din industrie.

„Avantajul Amber este că este un studio mediu ca mărime, este un studio important în industrie, are reputație și este o soluție sigură pentru marii actori ai industriei. Aceste puncte forte ar trebui să ne asigure abilitatea de a rezista unei crize economice dar viitorul depinde de foarte mulți factori încă neclari deci e dificil de spus dacă, sau cât de mult, Amber va fi afectat în viitor”, explică Hâncu.

Pentru a-şi proteja angajaţii, Amber a decis ca întreg colectivul să muncească de acasă încă din 12 martie.

„Planul este, ca întotdeauna să livrăm muncă de calitate în timpul estimat, să investim în oamenii și echipele noastre, să ne perfecționăm metodele, procesele și înțelegerea despre viață. Literalmente nu există altă cale și planul nu se va schimba în nici un scenariu posibil.(…)

Deasemenea, facem toate eforturile necesare pentru a asigura continuitatea proiectelor pe care le avem pe rol. Toți colegii noștri sunt pe cât posibil omenește protejați și din punct de vedere al sănătății personale și din cel al securității locului de muncă și ambele măsuri țin de efortul nostru colectiv”, spune directorul companiei.

În ceea ce priveşte modul în care lumea va arăta după ce pandemia se va încheia, Hâncu spune că este dificil de preconizat la momentul actual, însă se declară un optimist şi crede că „că vom ieși la suprafață mai înțelepți, mai altruiști, mai recunoscători pentru ce avem, mai prezenți în comunitățile și în viețile noastre”.

„Acum avem încă o șansă pentru a învăța și înțelege valoarea cooperării între diferite entități care până mai ieri erau mult mai individualiste. Sunt optimist”.

Înființată în 2013 în București, Amber este o agenție creativă structurată ca o rețea de studiouri cu specializări diferite, care oferă paletă largă de soluții de dezvoltare de jocuri video ce include livrarea de produse complete, co-dezvoltare, conversie de platforme, live operations și servicii de suport. 

Amber are sediul central în București și birouri în Botoșani, San Francisco, Los Angeles și Guadalajara.

În 2018 a fost clasificată ca fiind compania de software cu cea mai rapidă creștere din România conform clasamentului Inc. 5000 Europe și #463 dintre toate companiile europene.