1EUR = 4.8378 RON | Bucureşti 36 º

Companii

Justiția a decis că TVR este obligată să publice numele colaboratorilor externi

Curtea de Apel Bucureşti a cerut conducerii Societăţii Române de Televiziune (SRTV) să facă publică lista nominală a terţilor cu care a încheiat contracte de colaborare şi de cesiune a drepturilor conexe pentru participarea sau realizarea programelor şi emisiunilor televiziunii publice în anii 2017, 2018 şi în luna ianuarie 2019, cu precizarea tipului de activitate prevăzut în contract şi a programului/emisiunii aferente.

02 mar, 2020 | Agerpres

Potrivit unui comunicat remis luni AGERPRES, Sindicatul Român al Jurnaliştilor (SRJ) MediaSind, împreună cu filiala sa din Societatea Română de Televiziune - MediaSind TVR -, a depus în martie 2019, la Tribunalul Bucureşti, cererea de chemare în judecată a conducerii SRTV pentru refuzul acesteia de a permite accesul la contractele încheiate cu colaboratorii, aminteşte sursa.

"În presă au apărut mai multe informaţii privind 'dezmăţul financiar' făcut de conducerea TVR, prin încheierea, în mod preferenţial, a unor contracte de colaborare de ordinul zecilor de mii de euro, cu mai multe persoane, care prestau activităţi ce puteau fi făcute, cel puţin la aceleaşi standarde de calitate, de angajaţii din instituţie. Mai mulţi membri ai Consiliului de Administraţie ai SRTV, membri ai Comisiilor de Cultură şi Mass-Media din Parlamentul României, precum şi organizaţiile noastre sindicale au cerut explicaţii oficiale preşedintelui-director general Doina Gradea. Aceasta a refuzat, tratând cu aroganţă, inclusiv pe membrii Comisiilor parlamentare. Nu în ultimul rând, rapoartele Curţii de Conturi arată dezastrul şi corupţia din cea mai mare instituţie de media a statului", se menţionează în comunicatul remis luni de SRJ MediaSind.

SRJ MediaSind aminteşte că a solicitat SRTV, în februarie 2019, lista nominală a terţilor cu care televiziunea naţională a încheiat contracte de colaborare şi de cesiune a drepturilor conexe pentru participarea sau realizarea programelor şi emisiunilor televiziunii publice în anii 2017, 2018 şi în luna ianuarie 2019, cu precizarea tipului de activitate prevăzut în contract şi a programului/emisiunii aferente, dar şi sumele plătite colaboratorilor externi în perioadele menţionate, cumulate pentru fiecare tip de activitate în parte.

Conducerea SRTV a răspuns atunci că datele solicitate nu sunt informaţii de interes public, susţinând că a respectat Legea 544/2001, oferind doar sumele totale pentru anii respectivi, şi anume 5,869 milioane de lei pentru contractele încheiate în anul 2017, pentru 2018 - suma de 8,042 milioane de lei, iar pentru luna ianuarie a anului - 304.027 lei, precizează SRJ MediaSind.

"În conformitate cu Hotărârea Curţii de Apel Bucureşti, SRJ MediaSind, împreună cu MediaSind TVR, solicită public administraţiei Gradea ca în maxim 5 zile lucrătoare să pună la dispoziţie informaţiile solicitate în instanţă! În caz contrar, se va recurge la executarea silită, urmând a fi depusă şi o plângere penală pentru nerespectarea unei sentinţe judecătoreşti. Totodată, MediaSind solicită instituţiilor abilitate să cerceteze modul în care conducerea TVR a soluţionat toate reclamaţiile administrative înregistrate de SRJ MediaSind la sediul TVR, având în vedere faptul că cererile formulate către administraţia Gradea au fost, în majoritatea lor, refuzate. Acesta este de fapt motivul pentru care, în prezent, există mai multe acţiuni în justiţie, depuse în baza Legii nr. 544/2001, după ce unele au fost câştigate definitiv", se precizează în comunicatul SRJ MediaSind.

În continuare, sindicatul jurnaliştilor solicită parlamentarilor demiterea conducerii Televiziunii Române.

"Din nefericire, în ciuda evidenţei managementului defectuos, a abuzurilor faţă de salariaţi, a deselor încălcări ale legii, a dispreţului faţă de banul public, administraţia Gradea este susţinută politic în continuare, toate tentativele de demitere a acesteia fiind blocate în Parlament. Invocând reacţiile angajaţilor instituţiei, a principalelor organizaţii naţionale şi internaţionale din mass-media şi, nu în ultimul rând, rapoartele oficiale venite din partea Curţii de Conturi - care demonstrează, fără echivoc, jaful instituţionalizat existent în cea mai mare instituţie de media din ţară - facem un apel către politicienii care susţin actuala conducere a Televiziunii Naţionale să dea dovadă de responsabilitate şi să scoată instituţia din sfera jocurilor politice, să susţină înlocuirea actualei conduceri cu profesionişti care să respecte meseria de jurnalist şi să slujească doar interesul public", mai spune SRJ MediaSind.

loading...
Loading...

CELE MAI NOI ȘTIRI

CELE MAI NOI ȘTIRI

OPINII ECONOMICA.NET

NOOBZ.RO

NSTRAVEL.RO

CAPITAL.RO