OTV, amendat de CNA chiar dacă nu mai are licenţă

OTV, care nu mai are licenţă audiovizuală începând de marţi, a fost amendat, joi, de CNA, cu suma de 100.000 de lei, din cauză că pe 9 decembrie, ziua votului pentru alegerile parlamentare, a continuat campania electorală, fapt interzis de legislaţia audiovizualului.
Economica.net - joi, 24 ian. 2013, 13:11
OTV, amendat de CNA chiar dacă nu mai are licenţă

Sancţiunea a fost propusă de Laura Georgescu, preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA). Propunerea acesteia a generat o întrebare din partea membrilor CNA care au dorit să ştie dacă mai este posibilă aplicarea unei amenzi postului OTV, în condiţiile în care acestuia i-a fost retrasă licenţa audiovizualului în şedinţa Consiliului de marţi, 22 ianuarie, iar televiziunea lui Dan Diaconescu şi-a încetat emisia în aceeaşi zi.

Reprezentanta Departamentului Juridic al Consiliului Naţional al Audiovizualului a menţionat că, din punctul său de vedere, aplicarea unei astfel de amenzi nu este posibilă.

„Opinia mea este că nu se poate acorda amendă pentru că la data emiterii actului, astăzi, radiodifuzorul nu mai există, chiar dacă el a exisat la data săvârşirii faptei. Este principiul de drept prin care actul administrativ este prezumat legal întotdeauna”, a spus aceasta. „Asta înseamnă că OTV nu poate fi considerat vinovat până la pronunţarea instanţei. Dacă suntem acţionaţi în instanţă, nu vom intra pe fond, vom pierde prin excepţie”, a mai spus aceasta.

„Dezbatem, de fapt, un viciu de procedură. Sunt trucuri avocăţeşti. Dacă mă fac că nu văd asta… Am luat în calcul că datele pot anticipa un viciu de procedură. Ca manager al acestei instituţii îmi asum, adică, dacă pierd acest proces, îl asum. Îmi asum pierderea acestui proces sau, după creierul meu, câştigarea lui”, a spus, în schimb, Laura Georgescu, preşedintele CNA.

Pe de altă parte, Valentin-Alexandru Jucan, membru al CNA, a spus că societatea Ocram Televiziune SRL, care a deţinut licenţa OTV, există în continuare, chiar dacă televiziunea nu mai emite.

În acest context, sancţiunea propusă de Laura Georgescu – amendă în cuantum de 100.000 de lei – a fost adoptată de membrii Consiliului cu 8 voturi „pentru” (Lornad Turos, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Cristina Trepcea, Răsvan Popescu, Valentin-Alexandru Jucan şi Christian Mititelu) şi două voturi „împotrivă” (Narcisa Iorga şi Florin Gabrea).

Pe de altă parte, tot în şedinţa de joi, CNA a decis să amendeze cu câte 30.000 de lei Antena 3 și B1 TV şi să someze public România TV.

După mai multe runde de vot cauzate de faptul că numărul insuficient de voturi a împiedicat adoptarea vreunei propuneri de sancţiune, posturile B1 TV şi Antena 3 au fost sancţionate cu câte 30.000 de lei fiecare. Pentru amenda aplicată postului Antena 3 au votat Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Laura Georgescu, Cristina Trepcea şi Valentin Jucan, iar votul „împotrivă” şi l-au exprimat Monica Gubernat, Christian Mititelu, Răsvan Popescu şi Viorel Vasile Buda.

Deoarece propunerea iniţială de sancţionare a postului B1 TV cu o amendă de 20.000 de lei a fost respinsă din cauza neîntrunirii numărului de voturi, Monica Gubernat, membru al CNA, a propus aplicarea unei amenzi de 30.000, ca şi în cazul Antenei 3. Propunerea acesteia a fost adoptată cu şase voturi „pentru” (Lorand Turos, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Laura Georgescu, Christian Mititelu şi Cristina Trepcea) şi patru voturi „împotrivă” (Valentin Jucan, Răsvan Popescu, Narcisa Iorga şi Florin Gabrea).

Narcisa Iorga a considerat că decizia este „tributară politic şi părtinitoare” postului Antena 3, care a încălcat, la fel ca OTV, aceleaşi articole din Legea audiovizualului şi din Decizia CNA, cu privire la reflectarea campaniei electorale. „OTV şi Antena 3 sunt la fel de vinovate făcând propagandă eficientă în favoarea unui partid”, a spus Narcisa Iorga, considerând că ambele posturi trebuie să fie amendate cu câte 100.000 de lei.

„Consider că decizia luată cu majoritate de voturi este una semnificativ politică, anume de a proteja interesele postului de televiziune Antena 3 şi implicit menţionez că am propus amendarea posturilor OTV şi Antena 3 în acelaşi cuantum de 100.000, apreciind că ambele posturi au facut propagandă în ziua votului doar în avantajul unui competitor electoral, fără respectarea obligativităţi pluralismului de opinii, anume PPDD şi respectiv USL. De asemenea, am propus sancţiuni de 50.000 de lei pentru B1 şi România TV pentru dezechilibrele înregistrate de aceste două posturi în reflectarea alegerilor parlamentare. Majoritatea membrilor CNA însă au dorit să demonstreze că posturile B1 şi Antena 3 au comis abateri la fel de grave, ceea ce este contrazis, practic, de realitate întrucât Antena 3 şi OTV au avut abateri similare”, a afirmat, ulterior, Narcisa Iorga, într-o declaraţie pentru MEDIAFAX.

Te-ar mai putea interesa și
Timiş: CJSU a decis relaxarea, de luni, a restricţiilor aplicate în Timişoara
Timiş: CJSU a decis relaxarea, de luni, a restricţiilor aplicate în Timişoara
Locuitorii din Timișoara vor putea circula fără declaraţie pe proprie răspundere până la ora 22,00, iar magazinele vor avea program prelungit. ...
Marian Năstase, ALRO: Preţul energiei se va tripla în următorii ani
Marian Năstase, ALRO: Preţul energiei se va tripla în următorii ani
Preţul energiei se va tripla în următorii ani, atât pentru consumatorii casnici, cât şi pentru cei industriali, dacă ...
Coreea de Sud va relua vaccinarea cu AstraZeneca pentru persoanele de peste 30 de ani
Coreea de Sud va relua vaccinarea cu AstraZeneca pentru persoanele de peste 30 de ani
Autorităţile din Coreea de Sud au anunţat duminica aceasta că vor relua luni, 12 aprilie, administrarea vaccinului anticoronavirus ...
UE vrea un acord cu SUA privind suspendarea taxelor vamale timp de şase luni
UE vrea un acord cu SUA privind suspendarea taxelor vamale timp de şase luni
Uniunea Europeană a sugerat ca blocul comunitar şi Statele Unite să suspende timp de şase luni taxele vamale impuse la ...