Care sunt jocurile preferate ale românilor şi câte ore se joacă „gamerii” pe zi

Majoritatea gamerilor români, respectiv 90%, îşi dedică serile şi nopţile timpului de joc, 4% sunt matinali, în timp ce restul, 6%, se joacă la ora prânzului, relevă rezultatele studiului 'Project Winner', cea mai nouă cercetare de tip consumer, realizată de Intel în România, în colaborare cu LAB501.ro.
Economica.net - mie, 19 feb. 2014, 07:26
Care sunt jocurile preferate ale românilor şi câte ore se joacă

Cei mai mulţi, 42%, alocă jocurilor electronice între două şi patru ore pe zi, iar 34% sub două ore.

Astfel, după timpul efectiv dedicat activităţii de gaming în fiecare zi, se disting patru categorii de jucători: extremi (7%) – petrec în medie peste 6 ore jucându-se, heavy (17%) – se joacă între 4 şi 6 ore, medii (42%) – care petrec în faţa jocurilor între 2 şi 4 ore, şi light (34%) – care se joacă mai puţin de două ore.

De asemenea, studiul arată că aproximativ trei sferturi (76%) dintre gameri petrec minim două ore pe zi exersând jocul electronic preferat. Ei se subscriu astfel tendinţei mondiale, conform căreia jucătorii ‘medii’ (average gamers) îşi petrec aproape două ore pe zi exersând mutări controlate electronic şi aproximativ 13 ore pe săptămână.

Pasiunea pentru gaming a românilor transcende noţiunea de ‘joc’, fiind un motiv de perfecţionare şi stabilire de noi recorduri personale şi de grup. Altfel spus, gamerul român nu urmăreşte doar să se joace, ci să evolueze şi să devină cel mai bun la jocul respectiv. Este vânător de recorduri, individuale sau de grup.

Referitor la categoriile de jocuri rulate, studiul Intel arată că: 43% preferă jocurile de acţiune, de tip First Person Shooter (FPS), 18% abordează jocuri de tip Multiplayer online battle arena (MOBA), Massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) sau Role-playing game (RPG), 16% sunt pasionaţi de simulatoare, 13% optează pentru jocurile de tip Real Time Strategy (RTS), iar 10% joacă alte tipuri de jocuri.

Gamerii români obişnuiesc să joace atât în sistem multi, cât şi single player. În modul multi player, jocul electronic devine şi mijloc de comunicare şi socializare cu prieteni sau persoane mai puţin apropiate, dar cu pasiuni similare. Este o altă tendinţă mondială adoptată de gamerii din ţara noastră, realitatea fiind că gamingul a devenit un catalizator social.

Conform studiului Intel, modul de joc împarte gamerii români în două categorii echilibrate: 51% sunt fani ai jocurilor multi player, iar 49% ai celor de tip single player.

În gaming, desktop PC-ul rămâne ‘rege’. Aproximativ trei sferturi (73%) dintre gamerii participanţi la studiul ‘Project Winner’ declară că utilizează un desktop PC. Acesta le oferă puterea necesară pentru a rula jocul în condiţii optime şi a obţine cele mai bune rezultate. 44% sunt de părere că, în activitatea de gaming, procesorul este foarte important. Pentru 32% este esenţial, iar pentru 20%, suficient de important. Doar 3% consideră că este puţin relevant, iar 1% spun că nu are importanţă.

După desktop PC, în preferinţele de utilizare se numără laptopul, Ultrabook-ul sau dispozitivul 2 în 1 (24%). 3% dintre respondenţi declară că se joacă de pe alte dispozitive.

Pentru a juca fără limite, în ceea ce priveşte mediul de stocare, 58% consideră că SSD-ul este cheie în activitatea de gaming, 25% optează pentru HDD, iar 17% pentru HDD Hybrid.

Dispozitivul ideal pentru gaming este un computer cu grafică dedicată pentru 72% dintre gamerii români, în timp ce restul de 28% optează pentru grafică integrată.

Overclocking-ul şi posibilitatea de a juca fără limite oferită de un PC de gaming sunt foarte importante pentru 29% dintre participanţii la ‘Project Winner’ şi esenţiale pentru 16% dintre ei. 37% declară că sunt suficient de importante, 13%, puţin importante şi 5%, neimportante.

În ceea ce priveşte rata ideală de înnoire a PC-ului personal, cercetarea arată că 9% dintre gameri şi-ar schimba computerul înainte să treacă un an, 33% la un an, 39% la doi ani, 14% declară că ar face modificarea de sistem de joc la 3 ani, iar 5% şi-ar schimba computerul la 4 sau 5 ani.

‘Recunoşterea importanţei schimbării unui computer de gaming la maximum trei ani arată că jucătorii din România sunt la curent cu noutăţile tehnologice şi conştienţi că, pentru a stabili recorduri, este necesar să utilizeze echipamente de ultimă generaţie. În realitate, 33% dintre participanţii la studiul ‘Project Winner’ îşi schimbă PC-ul la patru sau mai mulţi ani, 29% la doi ani, 26% la trei ani şi 9% la un an’, potrivit Intel.

Studiul a fost realizat în perioada 5 decembrie 2013 – 15 ianuarie 2014 pe un eşantion de 3.297 de persoane, pe website-ul www.LAB501.ro, ce găzduieşte o importantă comunitate de gameri.

Intel este lider mondial în inovaţia din industria computerelor. Compania proiectează şi dezvoltă tehnologii esenţiale, ce servesc ca fundament pentru dispozitivele de computing din lume. Intel, Intel Core şi logo-ul Intel sunt mărci comerciale ale Intel Corporation în Statele Unite şi în alte ţări.

Te-ar mai putea interesa și
Șeful CIO Thomas Bach se opune în numele solidarității deciziei Federației Internaționale de Atlestism de a acorda recompense pentru medaliile de aur cucerite la Paris
Șeful CIO Thomas Bach se opune în numele solidarității deciziei Federației Internaționale de Atlestism de a acorda ...
Preşedintele Comitetului Internaţional Olimpic (CIO), Thomas Bach, s-a distanţat de decizia inedită a Federației Internaționale de ATletism de a acorda prime medaliaţilor cu aur la Jocurile......
Ciolacu: Statul român trebuie să aibă o aeronavă pentru delegaţiile guvernamentale, pentru sportivi, pentru preşedinte
Ciolacu: Statul român trebuie să aibă o aeronavă pentru delegaţiile guvernamentale, pentru sportivi, pentru preşedinte
Premierul Marcel Ciolacu a declarat sâmbătă că dacă statul român ar fi avut o aeronavă proprie, acum nu ar mai fi ...
Internetul cu tot mai puțini oameni. Jumătate din trafic a fost generat de roboți, în 2023
Internetul cu tot mai puțini oameni. Jumătate din trafic a fost generat de roboți, în 2023
Aproape jumătate (49,6%) din tot traficul de internet de anul trecut a fost generat de roboți, cu 2% mai mult față de ...
Serviciile secrete americane consideră probabilă varianta ca Putin să nu fi ordonat uciderea lui Navalnîi – WSJ
Serviciile secrete americane consideră probabilă varianta ca Putin să nu fi ordonat uciderea lui Navalnîi – WSJ
Agenţiile de informaţii americane au stabilit că preşedintele rus Vladimir Putin nu a ordonat probabil uciderea politicianului ...