ANPIS anunță că 154.159 de persoane au beneficiat în luna octombrie de indemnizații de creștere a copilului

Numărul persoanelor care au beneficiat de indemnizaţii pentru creşterea copilului a fost, în luna octombrie 2024, de 154.159, în scădere cu 1.935 de beneficiari faţă de luna precedentă, când 156.094 de persoane au primit acest tip de beneficiu, conform datelor publicate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), relatează Agerpres.
AGERPRES - S, 23 nov. 2024, 13:13
ANPIS anunță că 154.159 de persoane au beneficiat în luna octombrie de indemnizații de creștere a copilului

Indemnizaţiile pentru creşterea copilului plătite în luna octombrie a.c. au însumat 523,96 de milioane de lei, în creştere cu 862.783 de lei faţă de septembrie 2024, când au fost plătite indemnizaţii în valoare de 523,098 de milioane de lei.

Suma medie plătită în octombrie 2024 a fost de 3.398,84 de lei, în creştere faţă de septembrie (3.351,18 lei).

În luna octombrie, cei mai mulţi beneficiari erau înregistraţi în Bucureşti, respectiv 19.764, precum şi în judeţele Cluj – 8.327, Timiş – 7.161, Iaşi – 7.055 şi Suceava – 6.242.

Numărul cel mai mic de beneficiari era în Tulcea – 951, Mehedinţi – 1.158, Covasna – 1.310 şi Brăila – 1.315.

Cea mai mare valoare medie plătită s-a înregistrat în Bucureşti (4.734,37 de lei) şi în judeţele Cluj (4.238,85 de lei), Ilfov (4.050,24 de lei) şi Timiş (3.871,95 de lei).

Actul normativ care reglementează, în prezent, concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copiilor este Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.111/2010 privind concediul şi indemnizaţia lunară pentru creşterea copiilor. După modificări şi completări succesive, actul normativ menţionat, reglementează următoarele: părinţii care, în ultimii doi ani, anteriori naşterii copilului au realizat timp de 12 luni venituri supuse impozitului pe venit potrivit Codului fiscal beneficiază de concediu şi indemnizaţie pentru creşterea copiilor, până împlinesc vârsta de doi ani, respectiv trei ani în cazul copiilor cu dizabilităţi.

Indemnizaţia acordată este de 85% din media veniturilor nete lunare realizate din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului, nu mai puţin de 2,5 ISR – Indicatorul Social de Referinţă (1.651 de lei începând cu 1 martie 2024) şi nici mai mult de 8.500 de lei.

Te-ar mai putea interesa și
Nicuşor Dan: Eu nu sunt un gunoi şi în calitate de om am dreptul să nu intru în dialog cu o persoană care nu mă respectă
Nicuşor Dan: Eu nu sunt un gunoi şi în calitate de om am dreptul să nu intru în dialog cu o persoană care nu mă respectă
Preşedintele Nicuşor Dan a declarat, joi la Dublin, că are dreptul, în calitate de persoană, să refuze dialogul cu cineva care nu îl respectă, subliniind că nu acceptă nici ca angajaţii......
FOTO Tren polonez, introdus de azi pe o nouă rută din România
FOTO Tren polonez, introdus de azi pe o nouă rută din România
Operatorul privat Transferoviar Călători (TFC) anunță că, începând de joi, 12 noiembrie 2026, trenurile de pe ruta ...
Putin le-a explicat emisarilor Casei Albe viziunea Rusiei privind securitatea indivizibilă în Europa
Putin le-a explicat emisarilor Casei Albe viziunea Rusiei privind securitatea indivizibilă în Europa
Preşedintele rus Vladimir Putin le-a prezentat joi emisarilor Casei Albe, Jared Kushner şi Steve Witkoff, viziunea Rusiei ...
Mercedes-Benz suspendă investiţiile şi analizează închiderea unor uzine în Germania
Mercedes-Benz suspendă investiţiile şi analizează închiderea unor uzine în Germania
Producătorul german de automobile premium Mercedes-Benz a decis să suspende toate investiţiile în Germania şi ia în ...