Cele mai mici costuri orare cu forța de muncă, în Bulgaria și România

Costurile medii orare cu forța de muncă în economia globală erau estimate anul trecut la 33,5 euro în UE și la 37,3 euro în zona euro, comparativ cu 31,9 euro în UE și 35,7 euro în zona euro, în 2023, arată datele publicate vineri de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat).
AGERPRES - S, 29 mart. 2025, 11:13
Cele mai mici costuri orare cu forța de muncă, în Bulgaria și România

Costurile medii orare marchează decalaje semnificative între statele membre ale Uniunii Europene, cele mai scăzute costuri orare cu forța de muncă fiind înregistrate anul trecut în Bulgaria (10,6 euro), România (12,5 euro) și Ungaria (14,1 euro), iar cele mai ridicate în Luxemburg (55,2 euro), Danemarca (50,1 euro) și Belgia (48,2 euro).

În 2024, costurile medii orare cu forța de muncă în industrie erau de 33,9 euro în UE și de 39,8 euro în zona euro, în timp ce în construcții erau de 30 euro în UE și de 33,4 euro în zona euro, iar în servicii de 33,3 euro în UE și de 36,4 în zona euro.

În domeniul economiei non-business (excluzând administrația publică), costurile medii orare cu forța de muncă erau de 34,2 euro în UE și de 37,5 euro în zona euro.

Costul orar cu mâna de lucru cuprinde costurile cu salariile și costurile non-salariale, precum contribuțiile sociale plătite de angajatori. Ponderea costurilor non-salariale în costul total al forței de muncă în toată economia era anul trecut de 24,7% în UE și de 25,5% în zona euro. Cea mai scăzută pondere a costurilor non-salariale a fost în România (4,8%), Lituania (5,4%) și Malta (5,8%), iar cea mai ridicată în Franța (32,2%) și Suedia (31,6%).

În 2024, comparativ cu 2023, costurile orare cu forța de muncă în toată economia exprimate în euro au crescut cu 5% în UE și cu 4,5% în zona euro.

În zona euro, costurile orare cu forța de muncă au crescut în toate statele membre, iar cel mai semnificativ avans a fost în Croația (14,2%), Letonia (12,1%) și Lituania (10,8%). Cel mai redus s-a consemnat în Cehia (1,3%), Finlanda (1,8%) și Luxemburg (2,1%).

În cazul țărilor din afara zonei euro, costurile orare cu forța de muncă exprimate în moneda națională au urcat anul trecut în toate statele membre, cea mai importantă creștere fiind în România (14,2%), Bulgaria (13,9%), Ungaria (13,6%) și Polonia (12,8%), iar cea mai redusă creștere în Suedia (3,6%).

Te-ar mai putea interesa și
Oil Terminal: Nu au fost efectuate percheziţii la sediul companiei; Gabriel Daraban a încetat activitatea
Oil Terminal: Nu au fost efectuate percheziţii la sediul companiei; Gabriel Daraban a încetat activitatea
Oil Terminal precizează că nu au fost desfăşurate percheziţii la sediul societăţii în data de 12 noiembrie şi că aceasta nu are nicio calitate procesuală în cauza penală instrumentată......
57 de kilometri noi de autostradă în România. Două tronsoane de pe A3 Transilvania vor fi date în trafic luna viitoare
57 de kilometri noi de autostradă în România. Două tronsoane de pe A3 Transilvania vor fi date în trafic luna viitoare
Tronsoanele Nădășelu – Zimbor și Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada A3 Transilvania vor fi date în trafic ...
Doar puțin peste o treime dintre români se declară independenți financiar. Abia la 30 de ani, românii își schimbă relația cu banii – studiu CFA și BCR
Doar puțin peste o treime dintre români se declară independenți financiar. Abia la 30 de ani, românii își schimbă ...
Independența financiară este mai mult o aspirație decât o realitate pentru majoritatea românilor, iar vârsta de 30 ...
Municipiul Constanța încheie cu succes cea mai mare emisiune de obligațiuni municipale din România, în valoare de 110 milioane de euro
Municipiul Constanța încheie cu succes cea mai mare emisiune de obligațiuni municipale din România, în valoare de 110 ...
Municipiul Constanța anunță încheierea cu succes a plasamentului privat aferent primei sale emisiuni de obligațiuni ...