Dragnea spune că salariul minim creşte la 1.550 lei în 2018, deşi programul de guvernare prevede 2.000 lei

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, luni, că salariul minim va creşte la 1.550 lei în 2018, deşi noul program de guvernare depus în Parlament odată cu instalarea Guvernului Tudose prevede suma de 2.000 lei. Dragnea a spus însă că această sumă, de 2.000 lei, a fost "rostogolită greşit în spaţiul public", potrivit News.ro.
Economica.net - lun, 10 iul. 2017, 14:27
Dragnea spune că salariul minim creşte la 1.550 lei în 2018, deşi programul de guvernare prevede 2.000 lei

„Această valoare nu va fi impusă de Guvern, salariul minim de 2.000 de lei. Probabil, dintr-o greşeală, s-a tot rostogolit asta în spaţiul public. Noi avem în program 1.450 în 2017, 1.550 anul viitor, 1.650, 1.750. La anul, poate printr-o nouă prezentare a sistemului de impozitare, salariul brut să fie egal cu cheltuiala totală a angajatorului, (…) dar salariul minim, aşa cum îl ştie toată lumea, va creşte cu 100 de lei”, a spus Liviu Dragnea, citat de News.ro.

Şi premierul Mihai Tudose a fost întrebat despre salariul de guvernare, însă le-a răspuns nervos jurnaliştilor: „Sunteţi incredibili. La ce vă referiţi? La acea cifră de 2.000 care sperie, nu? La aia vă referiţi? Că toată lumea vă explică şi puneţi aceleaşi întrebări încontinuu. Absolut încontinuu”. Tudose nu a dat însă explicaţii cu privire la aceste discrepanţe.

Potrivit noului program de guvernare, depus în Parlament odată cu instalarea Guvernului Tudose, salariul minim ar trebui să ajungă la 2.000 lei în 2017.

„Nivelul salariului minim brut în România, în următorii 4 ani, va fi de 2000 lei în 2018, 2200 lei în 2019 şi 2400 lei în 2020. Pentru cei cu studii superioare salariul minim va fi de 2300 lei in 2018, 2640 lei in 2019 si 3000 lei in 2020”, potrivit documentului.

Suma de 1.450 lei pentru 2017 era însă prevăzută în vechiul program de guvernare, cel asumat în campania electorală şi aplicat până în iunie de Sorin Grindeanu.

„Nivelul salariului minim brut în România, în următorii 4 ani, va fi de 1.450 lei in 2017, 1.550 lei în 2018, 1.650 lei în 2019 şi 1.750 lei în 2020. (…) Valorile de mai sus reprezintă o variantă pesimistă (minimă) fiind foarte posibil ca acestea sa fie mult mai mari, în funcţie de evoluţia economică a României”, potrivit documentului asumat de Guvern în iarnă.

Te-ar mai putea interesa și
Cel puţin 12 morţi şi sute de răniţi într-un atac al rebelilor Houthi asupra aeroportului din Riad, capitala Arabiei Saudite
Cel puţin 12 morţi şi sute de răniţi într-un atac al rebelilor Houthi asupra aeroportului din Riad, capitala Arabiei ...
Cel puţin 12 persoane au fost ucise şi peste 309 rănite sâmbătă într-un atac al rebelilor pro-iranieni Houthi din Yemen asupra aeroportului capitalei saudite Riad, relatează AFP....
PepsiCo îşi reduce estimările de profit şi anunţă noi măsuri de reducere a costurilor, pe fondul dificultăţilor din America de Nord
PepsiCo îşi reduce estimările de profit şi anunţă noi măsuri de reducere a costurilor, pe fondul dificultăţilor ...
PepsiCo şi-a redus estimările privind creşterea profitului pentru 2026 şi a anunţat noi măsuri de reducere a costurilor, ...
Trump afirmă că este timpul ca Ucraina să aibă un nou lider
Trump afirmă că este timpul ca Ucraina să aibă un nou lider
Preşedintele american Donald Trump a afirmat, sâmbătă, că este timpul ca Ucraina ''să aibă un nou lider'', el criticându-l ...
Ucraina: Cel puţin 20 de persoane au murit în atacurile ruse asupra regiunii Zaporojie
Ucraina: Cel puţin 20 de persoane au murit în atacurile ruse asupra regiunii Zaporojie
Cel puţin 20 de oameni au fost ucişi într-o nouă serie de atacuri aeriene ruse asupra sud-estului Ucrainei, multiple ...