Declaraţia de venit 2014: 600.000 de români depun. Cum o completezi

FORMULARUL 200 Până pe 26 mai, circa 600.000 persoane fizice, conform datelor de anul trecut, sunt obligate să depună la ANAF declaraţia privind venitul realizat în 2013 (Formularul 200). Cei care au obligaţia şi nu depun declaraţia de venit riscă o amendă cuprinsă între 50 şi 500 de lei.
Economica.net - mar, 22 apr. 2014, 21:04
Declaraţia de venit 2014: 600.000 de români depun. Cum o completezi

FORMULAR 200 Declaraţia se completează şi se depune la Administraţia Financiară de domiciliu, până la data de 26 mai. Declaraţia se poate depune direct la ANAF sau se poate trimite prin poştă. Adresele Administraţiilor financiare din toată ţara le găsiţi AICI.

Atenţie! Păstraţi documentele originale după care aţi completat declaraţia şi trimiteţi la ANAF, o dată cu Formularul 200, doar copiile lor.

Veniturile pentru care trebuie depusă declaraţia sunt: venituri din activităţi independente, unele venituri din investiţii (transferul titlurilor de valoare, altele decât părţile sociale şi valorile mobiliare, în cazul societăţilor închise, operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract), venituri din cedarea folosinţei bunurilor (chirii), venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură impuse în sistem real.

Declaraţia se completează pentru fiecare sursă şi categorie de venit. Pentru veniturile realizate într-o formă de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuită din asociere.

Nedepunerea la termenele prevăzute de lege a declaraţiilor de venit de către persoanele fizice constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 50 lei la 500 lei.

Totodată nedepunerea declaraţiei fiscale dă dreptul organului fiscal să procedeze la stabilirea din oficiu a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.

Există anumite activităţi pentru care plăţile anticipate sunt finale, iar contribuabilii respectivi nu au obligaţia depunerii Formularului 200 – activităţile pentru care venitul net se stabileşte pe baza normelor de venit şi unele venituri din cedarea folosinţei bunurilor.

NU depun declaraţia persoanele fizice care au avut anul trecut venituri din salarii, pensii, salarii din străinătate, premii sportive, premii din jocuri de noroc, dobânzi, dividende, alocaţii şi şomaj.

 

De aici puteti descarca DECLARATIA DE VENIT 

Aici găsiţi un ghid de completare în Powerpoint  (ANAF a făcut această prezentare anul trecut, dar e valabilă şi anul acesta)

Puteţi găsi instrucţiunile de completare şi în ghidul care vine cu Declaraţia.

Te-ar mai putea interesa și
Vântul bun va ajuta sistemul energetic românesc toată săptămâna viitoare. Turbinele eoliene ar urma să producă energie cât două centrale de la Cernavodă.
Vântul bun va ajuta sistemul energetic românesc toată săptămâna viitoare. Turbinele eoliene ar urma să producă energie ...
Sistemul energetic românesc ar urma să beneficieze de un aport substanțial al energiei eoline în săptămâna ce vine, potrivit prognozelor consultate de noi....
Ucraina pregătește o centrală geotermală lângă România, cu ajutorul britanicilor. Tehnologia care ar putea accelera construcția
Ucraina pregătește o centrală geotermală lângă România, cu ajutorul britanicilor. Tehnologia care ar putea accelera ...
Ucraina lucreză alături de cercetători britanici și polonezi la un proiect pilot de centrală geotermală, care se va ...
Report de peste 2,54 milioane de euro la Loto 6/49 la extragerea de duminică
Report de peste 2,54 milioane de euro la Loto 6/49 la extragerea de duminică
Un report de peste 13,63 milioane de lei, respectiv de 2,54 milioane de euro, se află în joc duminică, la categoria I ...
Zelenski „are sprijinul poporului ucrainean”, îi răspunde lui Trump ministrul ucrainean de externe
Zelenski „are sprijinul poporului ucrainean”, îi răspunde lui Trump ministrul ucrainean de externe
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski are sprijinul propriului său popor, care numai acesta poate decide de cine să ...