Dragnea spune că salariul minim creşte la 1.550 lei în 2018, deşi programul de guvernare prevede 2.000 lei

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, luni, că salariul minim va creşte la 1.550 lei în 2018, deşi noul program de guvernare depus în Parlament odată cu instalarea Guvernului Tudose prevede suma de 2.000 lei. Dragnea a spus însă că această sumă, de 2.000 lei, a fost "rostogolită greşit în spaţiul public", potrivit News.ro.
Economica.net - lun, 10 iul. 2017, 14:27
Dragnea spune că salariul minim creşte la 1.550 lei în 2018, deşi programul de guvernare prevede 2.000 lei

„Această valoare nu va fi impusă de Guvern, salariul minim de 2.000 de lei. Probabil, dintr-o greşeală, s-a tot rostogolit asta în spaţiul public. Noi avem în program 1.450 în 2017, 1.550 anul viitor, 1.650, 1.750. La anul, poate printr-o nouă prezentare a sistemului de impozitare, salariul brut să fie egal cu cheltuiala totală a angajatorului, (…) dar salariul minim, aşa cum îl ştie toată lumea, va creşte cu 100 de lei”, a spus Liviu Dragnea, citat de News.ro.

Şi premierul Mihai Tudose a fost întrebat despre salariul de guvernare, însă le-a răspuns nervos jurnaliştilor: „Sunteţi incredibili. La ce vă referiţi? La acea cifră de 2.000 care sperie, nu? La aia vă referiţi? Că toată lumea vă explică şi puneţi aceleaşi întrebări încontinuu. Absolut încontinuu”. Tudose nu a dat însă explicaţii cu privire la aceste discrepanţe.

Potrivit noului program de guvernare, depus în Parlament odată cu instalarea Guvernului Tudose, salariul minim ar trebui să ajungă la 2.000 lei în 2017.

„Nivelul salariului minim brut în România, în următorii 4 ani, va fi de 2000 lei în 2018, 2200 lei în 2019 şi 2400 lei în 2020. Pentru cei cu studii superioare salariul minim va fi de 2300 lei in 2018, 2640 lei in 2019 si 3000 lei in 2020”, potrivit documentului.

Suma de 1.450 lei pentru 2017 era însă prevăzută în vechiul program de guvernare, cel asumat în campania electorală şi aplicat până în iunie de Sorin Grindeanu.

„Nivelul salariului minim brut în România, în următorii 4 ani, va fi de 1.450 lei in 2017, 1.550 lei în 2018, 1.650 lei în 2019 şi 1.750 lei în 2020. (…) Valorile de mai sus reprezintă o variantă pesimistă (minimă) fiind foarte posibil ca acestea sa fie mult mai mari, în funcţie de evoluţia economică a României”, potrivit documentului asumat de Guvern în iarnă.

Te-ar mai putea interesa și
Cum îți înființezi un PFA în 2026. Ce acte, condiții, coduri CAEN și ce alte documente trebuie să verifici înainte să începi activitatea – avocați
Cum îți înființezi un PFA în 2026. Ce acte, condiții, coduri CAEN și ce alte documente trebuie să verifici înainte ...
Este esențial să se verifice dacă un PFA a fost înființat corect și în concordanță cu activitățile care urmează să fie desfășurate efectiv. Indiferent dacă activitatea PFA-ului se......
ONRC: Peste 94.000 de persoane fizice şi juridice, înmatriculate în primele opt luni din 2026
ONRC: Peste 94.000 de persoane fizice şi juridice, înmatriculate în primele opt luni din 2026
Numărul înmatriculărilor de persoane fizice şi juridice a scăzut în primele opt luni din 2026 cu 2,09% comparativ cu ...
Europa va avea cea mai mică producție de zahăr din ultimii 9 ani. Cum se descurcă România
Europa va avea cea mai mică producție de zahăr din ultimii 9 ani. Cum se descurcă România
România este una dintre puținele țări care va produce mai mult zahăr anul acesta față de anul trecut, pe fondul creșterii ...
Cel puţin 12 morţi şi sute de răniţi într-un atac al rebelilor Houthi asupra aeroportului din Riad, capitala Arabiei Saudite
Cel puţin 12 morţi şi sute de răniţi într-un atac al rebelilor Houthi asupra aeroportului din Riad, capitala Arabiei ...
Cel puţin 12 persoane au fost ucise şi peste 309 rănite sâmbătă într-un atac al rebelilor pro-iranieni Houthi din ...