Caz şocant: O fetiţă de doar 7 ani are menstruaţie, din cauza alimentelor „umflate” cu hormoni

O fetiţă de şapte ani din judeţul Brăila a avut deja prima menstruaţie, specialiştii menţionând că a mâncat în exces carne din comerţ care conţinea hormoni de creştere.
Economica.net - mie, 07 dec. 2011, 12:37

O familie din Brăila s-a confruntat cu o situaţie şocantă, când au aflat că fiicei lor în vârstă de şapte ani i-a venit deja prima menstruaţie, fiind asiguraţi de acest fapt în urma unui consult pentru o hemoragie vaginală. În urma mai multor analize, medicii au ajuns la concluzia că pubertatea precoce a fost cauzată de hormonii de creştere din carnea pe care fetiţa a consumat-o încă de mică. Estrogenul din grasimea cărnii ar fi dus la accelerarea procesului de crestere şi, totodata, la aparitia primelor semne ale pubertăţii.

„In UE nu se admit acesti hormoni, care sunt folositi doar in Statele Unite. Intr-adevar, ei pot duce la instaurarea pubertatii precoce si inclusiv la asemenea manifestari”, afirmă prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi,directorul Institutului de Cercetari Alimentare.

Astfel de situaţii pot fi provocate şi de PET-urile pe care le întâlnim peste tot în magazine.

„Asemenea promotori de crestere, care sunt o categorie in furajarea animalelor, pot fi asimilati si in urma consumului unor lichide sau alimente pastrate in PET-uri, acele ambalaje de plastic pe care le intalnim la tot pasul. Bisfenolul A, de exemplu, cunoscut ca BPA, este un compus chimic folosit la realizarea sticlelor de plastic si a altor obiecte si este un perturbator endocrin, ceea ce inseamna ca are capacitatea de a interfera cu buna functionare a hormonilor, in special cu estrogenul”, a mai declarat pentru Cancan profesorul Mencinicopschi.

Endocrinologii de la Institutul „Parhon” au declarat că „sunt diversi factori de mediu care pot influenta acest lucru, dar o legatura concreta nu exista”.

Te-ar mai putea interesa și
Iranul a anunțat că oprește atacurile împotriva Israelului
Iranul a anunțat că oprește atacurile împotriva Israelului
Comandamentul forţelor armate iraniene a anunţat luni oprirea loviturilor contra Israelului, după ce cele două ţări îşi reluaseră atacurile directe pentru prima dată după încetarea......
Şefii companiilor aeriene se opun planului UE de a extinde sistemul de comercializare a certificatelor de emisii ETS
Şefii companiilor aeriene se opun planului UE de a extinde sistemul de comercializare a certificatelor de emisii ETS
Cele mai mari companii aeriene din Europa au cerut Uniunii Europene să nu extindă sistemul de comercializare a certificatelor ...
China afirmă că este „profund îngrijorată” de reluarea atacurilor între Iran şi Israel
China afirmă că este „profund îngrijorată” de reluarea atacurilor între Iran şi Israel
China a declarat luni că este "profund îngrijorată" de reluarea atacurilor între Iran şi Israel, exprimându-şi totodată ...
Dezintegrarea ordinii mondiale duce omenirea către o eră a lorzilor războiului – cercetători germani
Dezintegrarea ordinii mondiale duce omenirea către o eră a lorzilor războiului – cercetători germani
Patru institute germane de cercetare a păcii au avertizat luni asupra stării de "dezintegrare" a ordinii mondiale bazate ...