Cele mai mici costuri orare cu forța de muncă, în Bulgaria și România

Costurile medii orare cu forța de muncă în economia globală erau estimate anul trecut la 33,5 euro în UE și la 37,3 euro în zona euro, comparativ cu 31,9 euro în UE și 35,7 euro în zona euro, în 2023, arată datele publicate vineri de Oficiul european pentru Statistică (Eurostat).
AGERPRES - S, 29 mart. 2025, 11:13
Cele mai mici costuri orare cu forța de muncă, în Bulgaria și România

Costurile medii orare marchează decalaje semnificative între statele membre ale Uniunii Europene, cele mai scăzute costuri orare cu forța de muncă fiind înregistrate anul trecut în Bulgaria (10,6 euro), România (12,5 euro) și Ungaria (14,1 euro), iar cele mai ridicate în Luxemburg (55,2 euro), Danemarca (50,1 euro) și Belgia (48,2 euro).

În 2024, costurile medii orare cu forța de muncă în industrie erau de 33,9 euro în UE și de 39,8 euro în zona euro, în timp ce în construcții erau de 30 euro în UE și de 33,4 euro în zona euro, iar în servicii de 33,3 euro în UE și de 36,4 în zona euro.

În domeniul economiei non-business (excluzând administrația publică), costurile medii orare cu forța de muncă erau de 34,2 euro în UE și de 37,5 euro în zona euro.

Costul orar cu mâna de lucru cuprinde costurile cu salariile și costurile non-salariale, precum contribuțiile sociale plătite de angajatori. Ponderea costurilor non-salariale în costul total al forței de muncă în toată economia era anul trecut de 24,7% în UE și de 25,5% în zona euro. Cea mai scăzută pondere a costurilor non-salariale a fost în România (4,8%), Lituania (5,4%) și Malta (5,8%), iar cea mai ridicată în Franța (32,2%) și Suedia (31,6%).

În 2024, comparativ cu 2023, costurile orare cu forța de muncă în toată economia exprimate în euro au crescut cu 5% în UE și cu 4,5% în zona euro.

În zona euro, costurile orare cu forța de muncă au crescut în toate statele membre, iar cel mai semnificativ avans a fost în Croația (14,2%), Letonia (12,1%) și Lituania (10,8%). Cel mai redus s-a consemnat în Cehia (1,3%), Finlanda (1,8%) și Luxemburg (2,1%).

În cazul țărilor din afara zonei euro, costurile orare cu forța de muncă exprimate în moneda națională au urcat anul trecut în toate statele membre, cea mai importantă creștere fiind în România (14,2%), Bulgaria (13,9%), Ungaria (13,6%) și Polonia (12,8%), iar cea mai redusă creștere în Suedia (3,6%).

Te-ar mai putea interesa și
Tranzacție mare în regenerabil: Israelienii de la Zephyrus cumpără portofoliul din România de 766 MW de fotovoltaic și 112 MW de baterii al austriecilor de la CCE
Tranzacție mare în regenerabil: Israelienii de la Zephyrus cumpără portofoliul din România de 766 MW de fotovoltaic ...
Compania austriacă specializată în dezvoltarea şi implementarea de proiecte de energie regenerabilă CCE Holding a semnat vânzarea întregului său portofoliu de regenerabile și stocare din......
Eveniment internațional de elită, la București. Avrămescu, prim-vicepreședinte ASF, la Forumul Finanțe Digitale: AI și digitalizarea ajută piețele, dar e nevoie de atenție
Eveniment internațional de elită, la București. Avrămescu, prim-vicepreședinte ASF, la Forumul Finanțe Digitale: AI ...
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a organizat, astăzi, în colaborare cu Institutul de Studii Financiare (ISF), ...
AEP: Partidele politice – subvenţii de peste 17,7 milioane de lei în luna noiembrie. Cei mai mulți bani au plecat la PSD și AUR
AEP: Partidele politice – subvenţii de peste 17,7 milioane de lei în luna noiembrie. Cei mai mulți bani au plecat ...
Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a anunţat joi că a virat, în luna noiembrie, subvenţii de la bugetul de stat ...
Ciprian Ciucu a anunţat că va cere o întrevedere cu ministrul Energiei pe tema preluării ELCEN
Ciprian Ciucu a anunţat că va cere o întrevedere cu ministrul Energiei pe tema preluării ELCEN
Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, a declarat că va solicita o întrevedere cu ministrul Energiei, Dumitru Chisăliţă, ...