Dumitru Dragomir, în dosarul de şantaj al şefului de la Antena Group

Preşedintele Ligii Profesioniste de Fotbal s-a prezentat joi la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pentru a da explicaţii în dosarul de şantaj în care a fost pus sub acuzare directorul Antena Group, Sorin Alexandrescu.  
Economica.net - joi, 30 mai 2013, 15:47
Dumitru Dragomir, în dosarul de şantaj al şefului de la Antena Group

Dumitru Dragomir s-a prezentat joi, în jurul orei 18.30, la sediul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, pentru a fi audiat în dosarul în care Sorin Alexandrescu, directorul Antena Group, este acuzat de şantaj. Şeful LPF s-a ferit să stea de vorbă cu presa, însă anterior a confirmat la România TV că una dintre firmele sale a încheiat un contract de sponsorizate cu RCS&RDS, în urma căruia a  primit suma de 1,7 milioane euro.

Directorul general al Antena TV Group, George Sorin Alexandrescu, este urmărit penal pentru şantaj, fiind acuzat că a ameninţat administratorul unei firme că va da în vileag fapte presupus compromiţătoare dacă nu va semna un contract în condiţiile impuse de el, a anunţat, joi, DNA.

Antena 3 a relatat, pe pagina online, că din informaţiile pe care le-a obţinut neoficial, acuzaţia pare să fie bazată pe o plângere făcută de RCS-RDS. În urma acestei plângeri, SRI şi DNA ar fi organizat o acţiune de supraveghere a convorbirilor telefonice şi personale purtate de Sorin Alexandrescu, în încercarea de a-i fabrica un dosar de şantaj.

Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) a anunţat, într-un comunicat de presă, că procurorii fac cercetări penale faţă de George Sorin Alexandrescu, director general al Antena TV Group, în sarcina căruia s-a reţinut infracţiunea de şantaj.

Potrivit rezoluţiei de începere a urmăririi penale întocmită de procurori, în perioada 16 aprilie – 24 mai 2013, George Sorin Alexandrescu „a constrâns un administrator al unei societăţi comerciale să semneze un contract în condiţii prestabilite, impuse de inculpat, sub ameninţarea că, în caz de refuz, va da în vileag fapte presupus compromiţătoare pentru persoana în cauză”.

Dosarul a fost constituit ca urmare a denunţului părţii vătămate, a precizat DNA.

Procurorii i-au adus la cunoştinţă lui George Sorin Alexandrescu acuzaţiile din acest dosar.

RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi, în noaptea de 19 spre 20 aprilie 2012.

Într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 20 aprilie 2012, RCS&RDS a anunţat că nu mai difuzează Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV pe platforma de satelit Digi, întrucât compania de telecomunicaţii nu mai poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, sumă care ar fi fost solicitată de Antena TV Group pentru difuzarea prin satelit a acestor televiziuni.

Totodată, RCS&RDS a precizat, în comunicat, că Antena TV Group a declarat libere la retransmisie televiziunile sale, fără condiţionări tehnice sau financiare, fapt pentru care, pentru cablu, distribuitorii au dreptul şi obligaţia de a transmite gratuit aceste posturi, însă pentru satelit au dreptul, nu şi obligaţia să le retransmită.

În schimb, Intact Media Group a afirmat pe 20 aprilie 2012, într-un comunicat, că RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, în mod abuziv, Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea credinţă. Potrivit comunicatului Antena, RCS&RDS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că televiziunile în cauză au fost declarate libere la retransmisie.

„Obligativitatea retransmisiei posturilor listate must carry este valabilă doar în reţelele de cablu. Conform prevederilor art. 82 alin. 1 din Legea audiovizualului şi art. 13 alin. 3 din Decizia CNA nr. 72/2012, principiul must carry nu se aplică pentru reţelele de satelit, retransmisia în acest caz făcându-se în baza unui acord comercial între radiodifuzori şi distribuitori. Compania de cablu demonstrează astfel că nu cunoaşte Legea audiovizualului, pretinzând Grupului Intact să îşi distribuie conţinutul posturilor TV în regim de gratuitate, chiar în situaţia în care există alte prevederi legale care reglementează transmisia pe satelit”, se mai spunea în comunicatul Intact.

Antena Group a pierdut aproape 15% din piaţa de distribuţie TV din România odată cu scoaterea televiziunilor sale de pe platforma Digi a RCS&RDS, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piaţa media. Piaţa de distribuţie TV din România este estimată în prezent la circa 5,5 milioane de abonaţi (cablu şi DTH/ satelit). Dintre aceştia, RCS&RDS are aproape un milion de abonaţi la platforma sa de satelit Digi, au mai spus aceleaşi surse.

Pe de altă parte, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementează principiul „must carry”, nu se referă şi la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de către cablişti. Astfel, Antena 1, Antena 3 şi Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablişti doar în reţelele lor de cablu, nu şi în cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS să reincludă cele trei televiziuni pe platforma de satelit Digi.

În ultimii ani, reprezentanţii RCS&RDS au susţinut în faţa membrilor CNA că grupul Antena pretinde societăţii de telecomunicaţii anumite sume de bani pentru retransmisia Antena 1 şi Antena 3, deşi aceste televiziuni sunt libere la retransmisie, potrivit principiului „must carry”.

În schimb, reprezentanţii Antena Group au spus în repetate rânduri că grupul nu condiţionează financiar retransmisia Antena 1 şi Antena 3.

Pe de altă parte, CNA a aplicat mai multe amenzi RCS&RDS pentru că operatorul a scos din grilă, de-a lungul timpului, fără să aibă aprobarea Consiliului, mai multe televiziuni, printre care şi unele din portofoliul Antena Group

 

Te-ar mai putea interesa și
Modelul electric Dacia Spring, deja disponibil pentru revânzare pe site-urile de profil
Modelul electric Dacia Spring, deja disponibil pentru revânzare pe site-urile de profil
Pe site-urile de comerț online au apărut deja, la doar câteva zile după debutul livrărilor, primele anunțuri cu modele Dacia Spring de vânzare....
Un nou focar de gripă aviară a apărut în nordul Italiei
Un nou focar de gripă aviară a apărut în nordul Italiei
Italia a raportat un focar de gripă aviară înalt patogenă H5N8 într-o fermă comercială de curcani pentru îngrăşat, ...
CNSU a actualizat lista statelor și teritoriilor în funcție de riscul epidemiologic. Belgia, Austria și Grecia au intrat în zona roșie
CNSU a actualizat lista statelor și teritoriilor în funcție de riscul epidemiologic. Belgia, Austria și Grecia au intrat ...
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă (CNSU) a aprobat, printr-o hotărâre, actualizarea listei ţărilor în ...
Julius Meinl renunță la celebrul său logo, care este considerat ca fiind rasist
Julius Meinl renunță la celebrul său logo, care este considerat ca fiind rasist
Julius Meinl, celebra companie furnizoare de cafea şi ceai premium cu sediul central în capitala austriacă, a anunţat ...