O substanţă obţinută din uleiul de peşte ar putea vindeca leucemia

O substanţă obţinută din uleiul de peşte are capacitatea de a bloca celulele suşă care declanşează leucemia şi ar putea sta la baza unui tratament eficient contra acestei maladii, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii de la Pennsylvania State University.
Economica.net - S, 07 ian. 2012, 08:52

În cadrul acestui studiu, şoarecii injectaţi cu celule suşă care declanşează leucemia au fost trataţi cu acea substanţă obţinută din uleiul de peşte. Vindecarea lor a fost completă, iar boala nu a mai revenit, relatează dailymail.co.uk.

Compusul – denumit delta-12-protaglandin J3 sau D12-PGJ3 – a identificat şi a distrus celulele suşă care declanşează leucemia mieloidă cronică (CML).

Substanţa este fabricată pe baza acizilor graşi omega-3 din carnea de peşte şi uleiul de peşte.

Sandeep Prabhu, profesor de toxicologie imunitară şi moleculară la Pennsylvania State University, coordonatorul studiului, a declarat: „Cercetările efectuate în trecut pe acizii graşi au relevat o serie de beneficii ale acestora asupra sistemului cardiovascular şi asupra procesului de dezvoltare a creierului, în special la copii. Noi am demonstrat faptul că anumiţi metaboliţi din omega-3 au capacitatea de a selecta şi de a distruge celulele suşă care declanşează leucemia la şoareci. Aceşti şoareci s-au vindecat complet, iar boala nu a mai reapărut”.

Savanţii de la universitatea americană, al căror studiu a fost publicat în revista Blood, au precizat faptul că acel compus distruge celulele suşă declanşatoare de leucemie care se găsesc în splina şi în măduva osoasă a şoarecilor.

Substanţa activează o genă, aflată în structura acelor celule suşă, care programează celulele să se autodistrugă.

Distrugerea celulelor suşă în cazul pacienţilor suferind de leucemie – un tip de cancer al celulelor albe – este un proces important, întrucât celulele suşă au capacitatea de a se multiplica şi de a produce şi mai multe celule canceroase, dar şi alte celule suşă.

Tratamentul actual utilizat contra CML creşte speranţa de viaţă a pacienţilor prin păstrarea la un nivel scăzut a numărului de celule care provoacă leucemie. Însă medicamentele administrate nu conduc la o vindecare completă, întrucât ele nu identifică şi nu distrug celule suşă responsabile cu declanşarea leucemiei.

În cadrul acestui studiu, cercetătorii au injectat în organismul fiecărui şoarece 600 de nanograme de compus D12-PGJ3, în fiecare zi, timp de o săptămână.

Testele au arătat că şoarecii injectaţi au beneficiat de o vindecare completă. Numărul celulelor albe s-a menţinut la cote considerate normale, iar splina lor a revenit la dimensiunile obişnuite. Boala nu a mai revenit.

Savanţii americani s-au concentrat asupra compusului D12-PGJ3 nu doar datorită faptului că acesta distruge celulele suşă cauzatoare de leucemie, ci şi pentru faptul că această substanţă provoacă mai puţine efecte secundare.

Ei încearcă în această perioadă să afle dacă substanţa poate fi folosită cu succes şi pentru a trata formele terminale de CML. În prezent nu există niciun medicament care să fie eficient contra bolii atunci când aceasta ajunge într-un astfel de stadiu.

Te-ar mai putea interesa și
RECORD. Românii au în bănci cea mai mare sumă din toate timpurile. Tezaur sau Fidelis nu au redus apetitul pentru depozite. Topul celor mai bune dobânzi
RECORD. Românii au în bănci cea mai mare sumă din toate timpurile. Tezaur sau Fidelis nu au redus apetitul pentru depozite. ...
Soldul depozitelor pe care românii le dețin în bănci, incluzând și depozitele "overnight" adică în mare parte banii de pe carduri, a ajuns la un nivel record pe finalul lunii aprilie 2026,......
Producătorii de lapte pierd 1 leu la fiecare litru vândut. Holstein RO: „Consumul scade dar păstrăm prețurile foarte mari la raft”
Producătorii de lapte pierd 1 leu la fiecare litru vândut. Holstein RO: „Consumul scade dar păstrăm prețurile ...
Crescătorii de vaci pentru lapte au început să vândă sub costul de producție, ajungând să piardă până la un leu ...
Guvernul României despre proiectul sârbesc al hidrocentralei Porțile de Fier 3: “Avem toată deschiderea”. Hidroelectrica s-ar putea implica – surse
Guvernul României despre proiectul sârbesc al hidrocentralei Porțile de Fier 3: “Avem toată deschiderea”. Hidroelectrica ...
Guvernul României a transmis oficial că încă evaluează proiectul hidrocentralei noi cu pompaj pe care Serbia vrea să ...
Primăria Sectorului 4 anunță că Ministerul Transporturilor a deblocat proiectul extinderii magistralei M4 de metrou
Primăria Sectorului 4 anunță că Ministerul Transporturilor a deblocat proiectul extinderii magistralei M4 de metrou
Ministerul Transporturilor a semnat, miercuri după-amiază, documentaţia aferentă realizării fazei de proiectare pentru ...