Televiziunile Antena Group vor fi difuzate în continuare pe platforma Dolce a Romtelecom

Televiziunile Antena Group vor fi difuzate în continuare pe platforma de satelit Dolce, deţinută de Romtelecom, cele două companii finalizând negocierile privind continuarea colaborării în aceleaşi condiţii cu cele anterioare, au transmis marţi, agenţiei MEDIAFAX, reprezentanţii Romtelecom.
Economica.net - mar, 12 iun. 2012, 19:15
Televiziunile Antena Group vor fi difuzate în continuare pe platforma Dolce a Romtelecom

Reprezentanţii Romtelecom şi Antena Group, o companie a grupului de media Intact, au purtat negocieri în ultima perioadă privind posibilitatea continuării retransmisiei televiziunilor Antena pe platforma de satelit Dolce, în condiţiile în care acordul de retransmisie a posturilor a expirat.

„Confirmăm că am încheiat negocierile cu Antena Group pentru continuarea difuzării celor cinci posturi TV (Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV, n.r.) pentru clienţii de televiziune prin satelit ai Romtelecom. Astfel, colaborarea dintre cele două companii va continua în aceleaşi condiţii cu cele anterioare, oferind clienţilor Romtelecom acces la oferta completă de canale româneşi relevante pentru ei”, au transmis, marţi, reprezentanţi Romtelecom.

Continuarea difuzării televiziunilor Antena Group pe platforma Dolce a Romtelecom vine în contextul problemelor pe care le are trustul Intact în privinţa retransmisiei canalelor sale pe platformele digitale ale RCS&RDS (Digi) şi UPC (Focus Sat). Dacă de pe Digi, televiziunile Antena Group au fost deja scoase, telespectatorii Focus Sat încă mai pot viziona posturile Antena Group până când Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) se va pronunţa în acest sens.

Membrii CNA au aprobat, pe 24 mai, în unanimitate modificarea avizului de retransmisie pentru platforma Digi a RCS&RDS, în sensul scoaterii televiziunilor Antena Group – Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV – din ofertă, în urma solicitării companiei de telecomunicaţii. CNA a aprobat solicitarea RCS&RDS de scoatere a posturilor Antena Group de pe platforma sa de satelit, în termenul prevăzut de lege, după ce a acordat companiei de telecomunicaţii şi grupului media perioada legală pentru a negocia un nou acord de retransmisie.

RCS&RDS a scos televiziunile Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV de pe platforma sa de satelit Digi în noaptea de 19 spre 20 aprilie. Într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 20 aprilie, RCS&RDS a anunţat că nu mai difuzează Antena 1, Antena 3 şi Euforia TV pe platforma de satelit Digi, întrucât compania de telecomunicaţii nu mai poate accepta să plătească peste 7 milioane de euro pe an, sumă care ar fi fost solicitată de Antena TV Group pentru difuzarea prin satelit a acestor televiziuni.

Totodată, RCS&RDS a precizat atunci că Antena TV Group a declarat libere la retransmisie televiziunile sale, fără condiţionări tehnice sau financiare, fapt pentru care, pentru cablu, distribuitorii au dreptul şi obligaţia de a transmite gratuit aceste posturi, însă pentru satelit au dreptul, nu şi obligaţia să le retransmită.

În schimb, Intact Media Group a afirmat, pe 20 aprilie, într-un comunicat, că RCS&RDS a retras de pe platforma proprie DTH, în mod abuziv, Antena 1 şi Antena 3, acuzând, totodată, compania de telecomunicaţii de rea credinţă. Potrivit comunicatului Antena, RCS&RDS a refuzat să încheie un acord cu grupul media, motivând că televiziunile în cauză au fost declarate libere la retransmisie.

Antena Group a pierdut aproape 15% din piaţa de distribuţie TV din România, odată cu scoaterea televiziunilor sale de pe platforma Digi a RCS&RDS, după cum au declarat, pentru MEDIAFAX, mai multe surse din piaţa media. Piaţa de distribuţie TV din România este estimată în prezent la circa 5,5 milioane de abonaţi (cablu şi DTH/ satelit). Dintre aceştia, RCS&RDS are circa un milion de abonaţi la platforma sa de satelit Digi, au mai spus aceleaşi surse.

Pe de altă parte, şi compania de telecomunicaţii UPC a depus la CNA, pe 26 aprilie, o solicitare de scoatere a televiziunilor Antena 1, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV de pe platforma sa Focus Sat, întrucât acordul de retransmisie a acestor posturi a expirat. Şi în acest caz, membrii CNA au decis să amâne luarea unei decizii, cu respectarea termenului legal de 30 de zile de la primirea solicitării, pentru a da celor două companii posibilitatea să negocieze un nou acord.

Pe de altă parte, societatea Focus Sat România, din cadrul UPC România, a dat în judecată TV Antena 1 SA şi Intact Production SA, prin două acţiuni deschise la Tribunalul Bucureşti cerând instanţei să poată difuza televiziunile Antena, după ce grupul Intact i-a retras avizul de retransmisie. UPC România a anunţat, într-un comunicat remis MEDIAFAX pe 27 aprilie, că grupul Antena a retras operatorului Focus Sat (platforma de satelit a UPC) dreptul de retransmisie pentru Antena 1, 2 şi 3, Euforia TV şi Gsp TV, însă televiziunile pot fi vizionate în continuare până când CNA va aproba scoaterea lor din grila Focus Sat. Odată ce membrii CNA vor aproba noua grilă a Focus Sat, televiziunile Antena Group pot fi scoase în mod legal de pe platforma UPC.

Chiar dacă au fost scoase de pe platfoma digitală Digi a RCS&RDS, Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia TV şi Gsp TV sunt în continuare difuzate pe reţelele de cablu ale RCS, întrucât cele cinci televiziuni sunt obligatorii la retransmisie pentru toţi operatorii de cablu din România, potrivit principiului „must carry” din legislaţia audiovizualului. De asemenea, chiar dacă vor fi scoase de pe platforma digitală Focus Sat a UPC, televiziunile Antena Group vor fi în continuare difuzate pe reţelele de cablu ale UPC, în baza aceluiaşi principiu „must carry”.

Pe de altă parte, articolul 82 din Legea audiovizualului, care reglementează principiul „must carry”, nu se referă şi la platformele de satelit, ci doar la retransmisia televiziunilor prin cablu de către cablişti. Astfel, Antena 1, Antena 3 şi Euforia sunt obligatorii la retransmisie pentru cablişti doar în reţelele lor de cablu, nu şi în cele de satelit, astfel CNA nu poate impune RCS&RDS şi UPC să includă televiziunile Antena Group pe platformele lor de satelit.

Te-ar mai putea interesa și
Modelul electric Dacia Spring, deja disponibil pentru revânzare pe site-urile de profil
Modelul electric Dacia Spring, deja disponibil pentru revânzare pe site-urile de profil
Pe site-urile de comerț online au apărut deja, la doar câteva zile după debutul livrărilor, primele anunțuri cu modele Dacia Spring de vânzare....
Dezvoltatorul Hagag a plătit avansul pentru cel mai scump teren vândut în București după 2008
Dezvoltatorul Hagag a plătit avansul pentru cel mai scump teren vândut în București după 2008
Dezvoltatorul Hagag a plătit avansul pentru cel mai scump teren vândut în București după 2008. Practic SA, companie ...
Dezvoltatorul Speedwell a vândut birourile și spațiile de retail din Record Park din Cluj Napoca cu 35 de milioane de euro unui fond belgian
Dezvoltatorul Speedwell a vândut birourile și spațiile de retail din Record Park din Cluj Napoca cu 35 de milioane de ...
Speedwell și Baltisse au încheiat tranzacția pentru vânzarea RECORD PARK Offices. Componenta comercială a proiectului ...
Ministrul Rafila: Presiunea pe spitale, în ciuda numărului mare de cazuri COVID, mai mică decât în valul 4
Ministrul Rafila: Presiunea pe spitale, în ciuda numărului mare de cazuri COVID, mai mică decât în valul 4
Ministrul Sănătăţii, Alexandru Rafila, a precizat marţi că presiunea pe spitale, în ciuda numărului mare de cazuri ...