Carnea procesată e cancerigenă

Cercetătorii suedezi au descoperit că există o legătură între cancerul de pancreas şi consumul zilnic de carne procesată de tipul mezelurilor şi cârnaţilor.
Economica.net - lun, 16 ian. 2012, 14:02

Specialiştii de la Karolinska Institute avertizează că 50 de grame în plus pe zi de carne roşie şi procesată de tipul mezelurilor, cârnaţilor şi altor preparate asemănătoare măreşte riscul apariţiei cancerului de pancreas cu 19%, iar pentru un consum suplimentar de 100 de grame, riscul creăte la 38%, informează BBC online.

Coordonatoarea studiului, profesorul Susanna Larsson afirmă că nu s-a descoperit deocamdată vreo legătură între consumul de carne roşie şi procesată şi alte tipuri de cancer. Studiile anterioare au legat consumul de carne roşie şi procesată şi de aparţia cancerului la colon.

Studiul specialiătilor suedezi a fost făcut pe 6.643 de pacienţi bolnavi de cancer de pancreas. Rezultatele studiului lor au fost publicate în British Journal of Cancer. Specialiştii recomandă un consum de carne roşie procesată nu mai mare de 70 de grame pe zi.

Te-ar mai putea interesa și
Exporturile rusești pe cale maritimă de produse petroliere au scăzut ușor în luna mai, potrivit calculelor Reuters
Exporturile rusești pe cale maritimă de produse petroliere au scăzut ușor în luna mai, potrivit calculelor Reuters
Exporturile zilnice ale Rusiei de produse petroliere pe cale maritimă au scăzut cu 0,2% în mai, faţă de aprilie, la 8,016 milioane de tone metrice, perturbările în urma atacurilor dronelor......
Italia intenționează să-și crească forțele armate cu 40.000 de soldați până în 2033
Italia intenționează să-și crească forțele armate cu 40.000 de soldați până în 2033
Italia pregăteşte o reformă majoră a forţelor sale armate, prin care se va introduce un nou sistem naţional de rezervişti ...
Trump anunță că a anulat atacurile aeriene asupra Iranului și dă de înțeles că un acord de pace este aproape
Trump anunță că a anulat atacurile aeriene asupra Iranului și dă de înțeles că un acord de pace este aproape
Preşedintele american Donald Trump a anunţat joi că a ordonat anularea noilor atacuri aeriene împotriva Iranului în ...
FMI a revizuit în scădere estimarea privind creșterea economiei zonei euro în 2026 și în sus prognoza privind inflația
FMI a revizuit în scădere estimarea privind creșterea economiei zonei euro în 2026 și în sus prognoza privind inflația
Fondul Monetar Internaţional (FMI) a înrăutăţit previziunile privind creşterea economiei zonei euro în acest an şi ...